המדריך המקיף ביותר שנכתב בעשרות השנים האחרונות בכל הנוגע לחופש מידע ושקיפות בישראל

חוק חופש המידע: מדריך למשתמש imageחוק חופש המידע: מדריך למשתמש image
המדריך בעריכת עו״ד רבקי דב״ש, ממקימי היחידה הממשלתית לחופש המידע ועו״ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה", הוא שער כניסה ומורה נבוכים לכל שלבי הגשת וניהול בקשות חופש מידע ומלווה את המשתמשים בו בנסיון לקבל מידע אותו הם רוצים מרשויות שלטון שונות. זהו כלי יעיל, ייחודי ורחב יריעה שיאפשר לציבור הרחב ולעוסקים בתחום לממש באופן מיטבי את הזכות לחופש מידע ואת היכולת לבקש ולקבל מידע ציבורי.

מתוך דברי ההקדשה למדריך שחיבר עו"ד מלכיאל בלס, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה
"'חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998: מדריך למשתמש', מעניק מענה מפורט, מדויק ונגיש לחקיקה, לפסיקה, לנהלים ולחוות הדעת של משרד המשפטים בתחום חופש המידע.

יוצרי המדריך, עו"ד רבקי דב"ש, המחברת, לשעבר משפטנית במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים והמקימה של היחידה הממשלתית לחופש המידע, והעורך המשותף עימה עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה" המתמחה, בין היתר, בתחום חופש המידע, הם האנשים המתאימים ביותר לכתיבת המדריך, ועשו זאת בכישרון רב.

שילוב של ראייה מערכתית, הבנת צרכי הציבור, ביחד עם ידע משפטי נרחב, מגיש לציבור מבקשי המידע, אך גם לכל העוסקים בתחום, בייעוץ ובשפיטה, מדריך ברמה מקצועית גבוהה, נגיש ונוח לשימוש. המדריך בנוי פרקים פרקים ומביא לגבי כל סעיף את השיקולים, נהלי העבודה והפסיקה הרלוונטית, באופן המקל מאוד על הבנת הדין הקיים באותו נושא. בסוף כל פרק, ובסוף המדריך, יש תקציר בשפה פשוטה, הפונה לקהל הרחב שאינו נמנה על ציבור המשפטנים. המדריך מפרט גם נושאים בהם יש מחלוקות בפסיקה, ואף מציע תיקוני חקיקה.

המדריך הוא תרומה מועילה, חשובה ומשמעותית לכל העוסקים בתחום. הוצאתו גם במדיה דיגיטלית, שתתעדכן מעת לעת, היא מפעל בעל חשיבות ציבורית שיש להתברך בו."